référence : http://listes.cru.fr/arc/medievale/2001-06/msg00031.html

[MEDIEVALE:3333] Hildegarde , etc Florence Brémond

Bonjour à tous,

Je vous transmets une demande que j'ai reçue, et à laquelle je ne sais pas
du tout répondre.

Par ailleurs, cette personne aimerait s'inscrire à la liste,  mais  je ne me
souviens plus très bien de la procédure. Est  ce que c'est bien :
subscribe MEDIEVALE
dans le corps du message envoyé à listproc@uqam.ca ?

Merci d'avance  pour lui.

Florence

Hi Florence,

(...)
My purpose  right now is to check any possible connection between those two
person: the
nobleman burried in holy ground by Hildegard von Bingen (1179) and "Henri
Prince de France (1083)".
He was supposed to be the son of Philippe Ier, but as I could find there is
not too much information on his life.
Here are some starting points, just a rough ideea:

http://www.rootsweb.com/~gumby/cgi-bin/igmget.cgi/n=Winch?I05072
http://heraldica.org/topics/france/roygenea.htm
http://www.geocities.com/Heartland/Prairie/9609/dat32.htm#6
http://www.pacwest.net/bigshoe/Baux/debaux.html
http://www.burgoyne.com/pages/sjones/html/d0000/g0000094.html

Could you indicate me some books about the "dark" history of that time?
Thank you very much.

Best regards,
Teo
teodoor@hotmail.com