référence : http://listes.cru.fr/arc/mascarene/1996-12/msg00018.html

NASSCFL news Claire Carlin

>Date: Thu, 12 Dec 1996 17:54:00 -0800
>To: FR17-L@uga.cc.uga.edu
>From: Claire Carlin <ccarlin@uvic.ca>
>Subject: NASSCFL news

lancer dans l'aventure d'un voyage en Colombie Britannique.  Priere de noter
le bulletin d'inscription pour le congres; celui pour l'hotel Laurel Point
Inn vous parviendra par courrier normal d'ici la fin du mois, si vous etes
membre de la NASSCFL.  Je regrette que les frais d'inscription soient si
eleves, mais par contre, le montant a l'hotel est extremement raisonnable:
$70 canadiens, donc $52 US par nuit, a partir de mercredi 2 avril.

(University Centre, Senate Chamber).  Le transport a l'universite sera
assure une fois le matin et une fois l'apres-midi.

membre de la NASSCFL pour l'annee 1997.  Un cheque separe de $10 U.S. doit
etre envoye au tresorier, le Prof. Perry Gethner, Dept. of Foreign
Languages, Oklahoma State University, Stillwater, OK, 74078-0602, USA.

retenu pour le congres de Bristol en ete 1998, "Orthodoxy and Subversion."

l'execution de cette entreprise, et dans l'espoir de vous revoir au mois
d'avril, je vous envoie a toutes et a tous mes sentiments les plus cordiaux,

U.S., $150 canadiens après le 14 février.  Cette somme comprend le petit
déjeuner, les pauses-café, deux vins d'honneur, le banquet, le transport de
l'hôtel à l'université, et d'autres éléments nécessaires à la préparation
d'un congrès sans fonds externes.

de THE UNIVERSITY OF VICTORIA, en indiquant:

Chicago, Dallas, Salt Lake and Denver.  It is of course also possible to
travel directly from Seattle to Victoria.

approximately 30 minutes by shuttle bus from the airport.  The AIRPORT BUS
leaves every 30 minutes from the front of the airport and drops passengers
at downtown hotels for $13 Canadian.  Phone 475-2010 in case of problems; no
advance booking necessary.

Delta Pacific hotel (one leaves every 15 minutes; $4.00).  The Pacific Coach
lines bus which goes directly onto the BC ferry leaves from the hotel every
two hours from 6:10 a.m. until 8:10 p.m.  Cost: $23 one way, no advance
booking necessary.  The ferry ride is 90 minutes; the bus then takes you
downtown; the terminal is a five-ten minute walk from the Laurel Point Inn.
There is also a taxi stand near the bus terminal.

departures from 7 a.m. to 9 p.m. from the ferry terminal at Tswwassen, BC.
to Swartz Bay, about 30 minutes north of downtown Victoria.

its downtown Seattle dock at 8:30 a.m. daily, arriving in Victoria quite
near the hotel at 10:30 a.m.  Cost is $69.00 round trip with a 14-day
advance booking. Phone (250) 382-8100.  The Clipper returns to Seattle at 7
p.m. daily beginning April 5.  The main problem with this method of travel
is that you need to take a shuttle bus from Sea-Tac airport to the
waterfront.  Call Super Shuttle Express from the baggage claim area
(1-800-487-7433).  Cost: $18 one way for the first person, $6 for the second
person.

1) BC ferries; see above.  The drive from Seattle will take about three
hours.  2) Black Ball Transport from Port Angeles, WA (250) 386-2202; the
drive from Seattle is quite scenic, two-three hours.  Cost is approximately
$25 US one way for a one-hour trip, and you arrive in downtown Victoria.  3)
Washington State ferry from Anacortes, WA; phone (360) 656-1531 for the
spring schedule.  A four-hour trip, about $35 U.S. one way, arriving 30
minutes north of Victoria in Sidney, BC.  (I discourage this route, which
has little to recommend it compared to the others in terms of cost,
efficiency, facilities and scenery.)